VR jako archiwum doświadczenia teatralnego - case study G.E.N. VR

Data i godzina
26 września — czwartek 16:15-16:30
Lokalizacja
Sala Stolica

VR jako archiwum doświadczenia teatralnego - case study G.E.N. VR

W lutym 2017 roku w TR Warszawa odbyła się premiera spektaklu G.E.N w reżyserii Grzegorza Jarzyny. Przedstawienie będące odpowiedzią na film Larsa von Triera Idioci to opowieść o grupie ludzi, której członkowie kontestują rzeczywistość w celu zmiany opresyjnego systemu. Próbując go naruszyć doprowadzają do upadku wspólnotę. Spektakl G.E.N jest przykładem intensywnego doświadczenia partycypacyjnego; dzięki ustawieniu widowni z trzech stron sceny, publiczność ma silniejsze poczucie uczestnictwa w przedstawieniu niż w przypadku tradycyjnego podziału przestrzeni. Owa możliwość obserwacji różnych punktów widzenia bliska jest technice VR, która daje szansę prawdziwego doświadczenia żywego teatru, z drugiej strony kreuje także zupełnie nowy świat. G.E.N VR - produkcja cinematic VR, jest rejestracją trzech przedstawień spektaklu, z udziałem publiczności; to zapis z kamery, która jest rzeczywistym świadkiem każdego ruchu i dźwięku mającego swoje źródło na scenie. Percepcja przestrzeni, scenografii i relacji jest wspólnym mianownikiem dla odbioru doświadczenia teatralnego i VR. Dlatego, w przeciwieństwie do hybrydy teatru i filmu, jaką jest teatr telewizji, zapis VR może być traktowany jako zapis archiwalny spektaklu.

VR jako archiwum doświadczenia teatralnego - case study G.E.N. VR

G.E.N VR - Trailer 360

Prelegenci