Joseph Cutts
Twórczość Josepha Cuttsa cechuje rygorystyczny liryzm w jego podejściu do medium filmowego. Jego rytmiczne interpretacje powstają z połączenia eksperymentalnych technik oraz ustrukturyzowanej metodologii, w których porządek stanowi stałą. Odchodząc od tradycyjnych, linearnych form narracji na rzecz tego, co materialne na ekranie, Cutts często sięga do podstawowych źródeł z przedstawień historycznych lub mechanicznych. Poprzez określoną platformę Cutts redukuje filmową abstrakcję do jej elementarnych aspektów, metodycznie tworząc nieustannie dopominający się o uwagę widza wizualny fenomen, zorientowany na odczuwanie przyjemności.
Wybrane wystawy oraz niedawno odbyte rezydencje artystyczne: Construction House: Radical Materials, S1 Artspace, Sheffield (2019); H2O (Human Horizons Observatory), Bariloche/Buenos Aires, Argentina (2019); Everything Flows, Museums Sheffield, Sheffield (2017); Associate Artists Programme (nominacja), Biennale w Liverpoolu (2016); I Can Read With My Eyes Shut, S1 Artspace, Sheffield (2015); Three Act Structure, S1 Artspace, Sheffield (2014); Testing Ground: Master Class, Zabludowicz Collection, Londyn (2014); After the World Event, One Thoresby Street, Nottingham (2012); Members Show, S1 Artspace, Sheffield (2011); Project 101, LAB Gallery, New York, United States (2011); Open Call, Grand Union, Birmingham (2011); The Event, The Lombard Method, Birmingham (2011); Open Show, Surface Gallery, Nottingham (2011) oraz ALLER À OUESSANT – VIDÉO SUR L’ÎLE, Bretania, Francja (2010).
Cutts jest także kuratorem programów festiwali filmowych, sztuki wideo oraz mediów cyfrowych. W ostatnich latach przygotował program m.in. Prototype (2017); Art Sheffield: Zero Hours (2013); Tour de Cinema (2014) oraz program sekcji Alternate Realities w ramach Sheffield Doc/Fest, obejmujący sam festiwal jaki i całoroczne krajowe oraz międzynarodowe festiwalowe tournée.