Współczesne materialności: budowanie narracji historycznych w czasach wojen na profile
Współczesne materialności: budowanie narracji historycznych w czasach wojen na profile
„Z archiwizowaniem sztuki cyfrowej jest o tyle łatwiej, że nie potrzebujesz specjalnej folii do przechowywania, specyfików przeciw insektom, znaczków i stempli, badania poziomu wilgotności. Jednak cyfrowe prace też potrzebują opieki. Żeby ustanowić jakieś zasady archiwizacji, trzeba najpierw zapytać artystów o to, co najbardziej jest im potrzebne, żeby w przyszłości móc korzystać z dzieł.“ Mówił Constant Dullaart Martynie Turskiej w wywiadzie dla dwutygodnik.com. Dullaart jest jedną z kluczowych postaci sztuki postinternetowej. Bada społeczne, ekonomiczne i polityczne struktury, które tworzą cyfrową kulturę informacji. Jego najsłynniejsza praca, Jennifer in Paradise, odtwarza historię pierwszego sfotoszopowanego obrazu (półnagiej kobiety na plaży) i początków programu, który umożliwił masową manipulację reprezentacją rzeczywistości.
Dullaart był również od początku zaangażowany w stworzenie platformy do archiwizacji i konserwowania sztuki cyfrowej net.artdatabase.