Best of Poland część II

Data i godzina
26 września — czwartek 17:00-18:30
Lokalizacja
Room: Stolica
Język
Polish English translation available

Best of Poland część II

Cykl Best of Poland prezentuje najbardziej interesujące polskie projekty powstające w ostatnich latach na różnych polach kultury i sztuki cyfrowej.

Post Noviki
amorficzność kultury cyfrowej

Podczas 15 minutowego wykładu osią prezentacji będzie amorficzność kultury cyfrowej, relacja pomiędzy twórcą -instytucją -artystą-kuratorem oraz utrzymaniem płynności pomiędzy tymi kategoriami. Na przykładach własnej działalności uczestnicy i prowadzący prześledzą proces redefinicji swojej pozycji oraz będą próbować odpowiedzieć na pytanie, które z doświadczeń były specyficzne, a które uniwersalne zarówno w prowadzeniu studia jak i obecnej pracy definiowanej jako pracy post-studia.
Twórcy i uczestnicy zastanowią się czy redefinicja swojej pozycji jest przywilejem, który nie wszystkie osoby i instytucje mają.

Małgorzata Wdowik
Podsłuchiwanie teatru - emocje i dźwięk w spektaklu „Strach”

W oparciu o swoje artystyczne poszukiwania w teatrze, głównie na przykładzie spektaklu “Strach” ale także wcześniejszych projektów, reżyserka Małgorzata Wdowik opowie o potencjalne narracyjnym i immersyjnym dźwięku w kontekście przedstawienia teatralnego. Jak można wzmocnić doświadczenie bycia w teatralnej rzeczywistości poprzez technikę nagrywania dźwięku mikrofonami binauralnymi? Jak wpływa na odbiór widza bycie odizolowanym od reszty widzów poprzez fakt odbieranie dźwięku w słuchawkach?

Emilka Bojańczyk, Piotr Burdyło / Superskrypt
Tworzenie spersonalizowanych doświadczeń w Muzeum Powstania Warszawskiego

Wystawa Odbicie przygotowywana dla Muzeum Powstania Warszawskiego na 1.08.2019 jest kreatywnym pomysłem na wykorzystanie bazy archiwalnych zdjęć powstańców. Centralnym elementem wystawy jest multimedialne lustro. Może ono zmienić się w ekran. Urządzenie oferuje angażujące doświadczenie – za pomocą kamery robimy zdjęcie zwiedzającemu, następnie korzystając z algorytmów analizy twarzy – wyszukujemy najbardziej podobnego powstańca i wyświetlamy odbicie zwiedzającego.

Galeria Komputer
Jak działa Galeria Komputer - UX w projektach kulturalnych

Podstawą działalności wystawienniczej w Galerii Komputer jest projektowanie odpowiednich metod komunikacji UX dla każdej kolejnej wystawy. Nasze wyobrażenie prezentacji sztuki współczesnej opiera się na kompleksowych działaniach producenckich i medialnych.

Galeria Komputer powstała dzięki modyfikacji klasycznego komputera osobistego, który stał się siedzibą galerii i wygodnym narzędziem twórczym. Inspiracją do powstania Komputera był G.E.C.K. (Generator Ekosystemu Cudownej Krainy) - fikcyjny cud techniki, artefakt w serii gier komputerowych Fallout. Ważnym tłem dla galerii jest opowiadanie Stanisława Lema pt. "Przyjaciel".

Galeria Komputer - Łukasz Radzisz (Artysta, menadżer kultury. Współzałożyciel Galerii Komputer. Pracuje na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Jego projekty prezentowane były min. w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta i MSN w Warszawie), Szymon Kaniewski (Student Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej i Wydziału Grafiki ASP w Warszawie. Współzałożyciel Galerii Komputer).

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny
Mapa Deklaogu

Spacerownik „MAPA DEKALOGU” to autorski pomysł Natalii Korynckiej-Gruz na wirtualne poznawanie Warszawy poprzez miejsca, w których nakręcone zostały sceny z telewizyjnego cyklu „Dekalog” Krzysztofa Kieślowskiego. Responsywny serwis będzie zawierał fotografie wykonane specjalnie w tym celu przez Piotra Jaxę, fragmenty kolejnych filmów z cyklu, a także kontekstowe teksty o samym reżyserze, idei która przyświecała mu podczas kręcenia “Dekalogu”, a także o dylematach filozoficznych i moralnych zawartych w 10 przykazaniach. „MAPA DEKALOGU” KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO będzie przewodnikiem zarówno dla turystów zagranicznych, odwiedzających Warszawę jak i tych wszystkich, którzy są zainteresowani twórczością wybitnego reżysera. Może też pełnić rolę edukacyjną jako materiał do lekcji dla uczniów liceów. Projekt prowadzony ze wsparciem merytorycznym, technicznym i finansowym FINA.

Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA) to nowoczesna instytucja kultury, która została powołana 1 czerwca 2017 roku w wyniku połączenia Filmoteki Narodowej i Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Jej misją statutową jest digitalizacja, gromadzenie, restaurowanie i udostępnianie, a także promocja polskiego dziedzictwa audiowizualnego oraz upowszechnianie najbardziej wartościowych przejawów kultury filmowej. FINA jest też koproducentem nowych materiałów audiowizualnych (filmów, audycji radiowych i telewizyjnych oraz wydawnictw filmowych i muzycznych).