Best of Poland część IV

Data i godzina
27 września — piątek 15:30-17:00
Lokalizacja
Stolica
Język
Polski Tłumaczenie symultaniczne na język angielski

Best of Poland część IV

Cykl Best of Poland prezentuje najbardziej interesujące polskie projekty powstające w ostatnich latach na różnych polach kultury i sztuki cyfrowej.

Huncwot
Where is Poland?

"Where is Poland?” anglojęzyczny, interaktywny przewodnik stworzony z okazji stulecia Polskiej Niepodległości jest podróżą po kraju, którego nie ma na żadnej z map. Przewodnik składa się z dziewięciu rozdziałów, które układają się w linearną narrację. Każdy z nich jest również samodzielną całością, odkrywającą kolejny kluczowy aspekt polskiej kultury.

Huncwot - warszawskie studio kreatywne specjalizujące się w projektach interaktywnych opartych na nowoczesnym designie i innowacyjnych technologiach.

Michał Jakubowski, Radosław Mirski
Cwaniak-bohater z warszawskiej Pragi

Gra Wicuś Marynarz łączy autentyczne miejsca, postaci i zdarzenia z czasów okupacji Warszawy z motywami kabalistycznymi, elementami mitologii judaizmu i… popkulturą. Jej twórcy wychodzą z założenia, że nie każdy bohater to superbohater, ale cwaniak z warszawskiej Pragi nosi w sobie zalążek prawdziwej wielkości. W tej detektywistyczno- zręcznościowej grze wcielamy się w autentyczną postać byłego marynarza, Wincentego Andruszkiewicza, legendarnego handlarza z okupacyjnej Warszawy, który marzy jedynie o spokojnym przetrwaniu wojny, bez wychylania się. Jednak na poły fantastyczne, na poły autentyczne zdarzenia z Bazaru Różyckiego skutecznie mu w tym przeszkadzają.

Narodowy Instytut Dziedzictwa
Zabytek.pl - popularyzatorski portal internetowy czy zintegrowany system informacji o polskich zabytkach?

Projekt zabytek.pl, czyli stworzenie platformy internetowej integrującej dane o zabytkach architektury z terenu Polski, realizowany jest w Narodowym Instytucie Dziedzictwa nieprzerwanie od 2014 roku. Przez pięć lat od upublicznienia jego pierwotnej wersji, repozytorium portalu jest sukcesywnie zasilane o kolejne pakiety danych, zaś jego podstawowe funkcjonalności są rozszerzane. Czym w istocie jest Zabytek.pl? Po co użytkownikom internetu kolejny portal traktujący o zabytkach? Jakimi unikalnymi danymi dysponuje NID oraz co przyniesie, planowane na przyszły rok, zakończenie III etapu rozbudowy portalu?

Zespół NID: Arkadiusz Kołodziej, Mirosław Trojacki, Grzegorz Urbański, Karol Czajkowski, Hubert Gałka; zespół Instytutu Mechatroniki PW: OGX | OPTOGRAPHX; Huncwot.

Piotr Kubiński
Narra: The Game Changer

Narra to zestaw narzędzi przyspieszających pracę nad narracyjnymi grami oraz projektami interaktywnymi. Nasz cel to uprościć tworzenie wariantywnymi przebiegów rozgrywki oraz umożliwić eliminację błędów logicznych jeszcze na etapie projektowania historii - tak by tworzenie złożonych historii było szybsze i efektywniejsze. Przyświeca nam przy tym idea inkluzywności: chcemy sprawić, by projektowanie działającej narracji było łatwiejsze także dla twórców bez wiedzy programistycznej.

dr Anna Lebensztejn i Anna Skała z Narodowego Archiwum Cyfrowego w Warszawie
Szukaj w Archiwach - dziedzictwo kulturowe w świecie cyfrowym

Plakaty, afisze, szkice, karykatury, fotografie... Serwis szukajwarchiwach.gov.pl prezentuje ponad 38 milionów skanów i 13 milionów opisów materiałów archiwalnych ze wszystkich archiwów państwowych oraz innych instytucji. To nieocenione źródło materiałów artystycznych i historycznych dla twórców, artystów i zwykłych użytkowników. Od czerwca 2019 działa zmodernizowana wersja serwisu, która ma ułatwić dostęp do zawartych w nim materiałów i zachęcić różne grupy odbiorców do korzystania z kulturowego dziedzictwa w jego cyfrowej wersji. Podczas prezentacji pokażemy co oferuje szukajwarchiwach.gov.pl i jak można przetwarzać jego zasoby we własnych, autorskich
projektach (także wirtualnych).

Narodowe Archiwum Cyfrowe to jedno z trzech centralnych archiwów państwowych. W samych tylko zasobach NAC znajduje się prawie 16 mln zdjęć, 40 tys. nagrań dźwiękowych oraz około 2,4 tys. filmów.

Andrei Isakov, Jakub Wróblewski
Pracownia 3d i Zdarzeń Wirtualnych działa na Wydziale Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie

Od 2017 roku jej program zorientowany jest na działania zespołowe i interdyscyplinarne. Realizacje nakierowane są na badanie i kierowanie percepcją odbiorcy doświadczenia wirtualnego, analizę i właściwe wykorzystanie składowych konstytuujących doświadczenie oraz analizę zagadnienia immersji i jej poziomu. Podczas prezentacji przeanalizowany zostanie model autorski model edukacyjny oraz zaprezentowane zostaną wypracowane rozwiązania.