Prezentacja

Best of Poland część III

Data i godzina
27 września — piątek 11:00-12:00
Lokalizacja
Room: Stolica
Język
Polish English translation available
Prezentacja

Best of Poland część III

Cykl Best of Poland prezentuje najbardziej interesujące polskie projekty powstające w ostatnich latach na różnych polach kultury i sztuki cyfrowej.

Agnieszka Billewicz / Star Global
Błędy tłumaczeń: Projektowanie eksperymentami, szkicowanie technologią

W czasie rozmowy na żywo nasze ciało wysyła sygnały idące dalej niż wybór słów. Ton głosu, gesty czy język ciała to tylko przykłady sygnałów, które kształtują przekaz.. Dzisiejsze edytory tekstowe filtrują takie sygnały, prezentując czytającemu perfekcyjnie czysty tekst. Digital Body Language to edytor tekstowy, który zostawia wizualne tropy procesu piszącego w formie typograficznych zniekształceń.

Bazując na serii eksperymentów prezentacja skupi się na iteratywnym procesie projektowym opartym na eksperymentach. Czy szkicowanie technologią może prowadzić proces projektowy? Co jeśli celem praktycznego podejścia będzie generowanie pytań, raczej niż rozwiązań?

Luke Jascz
Hotel Cisza

Hotel Cisza to 'wirtualne centrum medytacyjne', do którego zaproszeni goście prezentują wybrany (lub napisany) przez siebie wiersz, medytację, krótkie opowiadanie lub odczyt na dowolny temat. Autor nie narzuca tematu – celem projektu jest stworzenie wirtualnego hotelu, którego pokoje swoją estetyką nawiązują do przedstawianych wątków i wspólnie tworzą eklektyczną przestrzeń. Fundamentem jest kanał na YouTube, gdzie okazjonalnie ukazują się kolejne odcinki. Do tej pory na kanale pojawiły się na przykład prowadzona godzinna randka, prowadzona medytacja, występ muzyczny, odczyt horoskopu i wieczorynka.

Luke Jascz – fotograf i artysta wizualny, najbardziej interesuje go twórczość łącząca w sobie różne media. Aktualnie rozwija autorski, multimodalny projekt badający różne aspekty interakcji i wizerunku online.

Kamil Pohl / Platige Image
Jeden spektakl, dwa światy i tysiące multimedialnych elementów, czyli 3D Live Theatre i przedstawienia przyszłości

Na co dzień przenosimy efekty wizualne ze świata filmu i gier komputerowych do świat teatru. Wykorzystujemy nowoczesne technologie do tworzenia spektakli pełnych multimediów, które razem ze sceną, grą aktorską, scenografią i światłem tworzą harmonijnie zgrane show. Współtworzyliśmy inscenizację powieści ,,Three Body Problem’’ w Chinach, interaktywne show do musicalu ,,Piloci’’ w Teatrze ROMA oraz pierwszą w historii projekcję trailera gry ,,God Of War’’ na płycie boiska NBA. Swoim doświadczeniem i wiedzą chcemy podzielić się z uczestnikami Digital Cultures.

Kamil Pohl jest związany z Platige Image od 2007 r. Pracował jako dyrektor artystyczny i manager przy reklamach dla tak prestiżowych marek, jak Coca-Cola, Orange, Orbit czy Metlife. Kamil był zaangażowany w reżyserię animacji i filmów na potrzeby spektaklu Teatru Muzycznego Roma ""Piloci"", który swoją premierę miał w 2017 roku.

Kuba Matyka / MELT
Reżyseria doświadczeń i projektowanie immersyjnych przestrzeni. Jak PRO8L3M 'OUTPOST' został pierwszą immersyjną premierą albumu

Na tydzień przed premierą nowego albumu PRO8L3M zaprezentowaliśmy OUTPOST - tajemnicze wydarzenie z przedpremierowym odsłuchem.
Chcieliśmy zbudować inny wymiar odbioru muzyki. Zmysłowy, wciągający trip do świata zespołu. Dystopijny twist konceptu parku rozrywki. Wypełniliśmy 1890 m2 postindustrialnej przestrzeni nieoczekiwanymi wrażeniami, które wywoływały uczucie odkrywania.
To była podróż zbudowana z serii multimedialnych doświadczeń inspirowanych mitologią zespołu.

Kuba Matyka, MELT
Reżyser i projektant wielokrotnie nagradzanych immersyjnych doświadczeń („The Missed Spaceflight”, „PRO8L3M - Outpost”) i współzałożyciel studia MELT, uhonorowany na opublikowanej przez Financial Times liście NewEurope100 - najbardziej innowacyjnych osób w środkowo-wschodniej Europie.